heeroblog heeroblog .

heeroblog

افزایش سرعت ویندوز لپ تاپ و روش های لازم برای افزایش آن

افزایش سرعت ویندوز لپ تاپ بعد از مدت طولانی کار کردن با آن کاری اجتناب ناپذیر و ضروری می باشد. بهترین پردازنده های لپ تاپ هم بعد از مدتی کار کرد، سرعت شان کم می شود و نسبت به اوایل با سرعت کمتری کار خواهند کرد. در واقع فرقی ندارد که نسخه ویندوز جدید یا قدیمی باشد، بعد از چند وقت کار کردن ویندوز کارایی اولیه خود را از دست می دهد و به قول معروف به روغن سوزی می افتد. برای حل این مشکل راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید در خانه و پشت سیستم تان سرعت آن را تا حدود زیادی بهبود ببخشید. این روش ها هیچگونه خطری برای سیستم شما نخواهند داشت و مقدار زیادی از فضای رم و سی پی یو شما را آزاد می کنند. در ادامه به معرفی راه های افزایش سرعت ویندوز لپ تاپ می پردازیم.
دلایل کندی سرعت ویندوز لپ تاپ
قبل از اینکه به راه کار های افزایش سرعت ویندوز لپ تاپ بپردازیم، بطور مختصر دلایل کند شدن ویندوز سیستم ها را برای تان شرح می دهیم. چیزی که واضح می باشد این است که، حتی بهترین مارک لپ تاپ و بهترین پی سی نیز پس از مدتی سرعت اولیه خود را دیگر نخواهند داشت و دچار کندی سرعت می شوند. اصلی ترین دلیل کند بودن سیستم، فایل های موقت است. در زمان اجرای برنامه های مختلف فایل های موقتی در هارد دیسک سیستم ذخیره می شوند که این موضوع سبب کاهش سرعت و کندی ویندوز خواهند شد.

از دیگر دلایل مهم اصلی کند شدن لپ تاپ ها وجود برنامه هایی می باشد که در پس زمینه اجرا می شوند. اجرای این برنامه ها در واقع باعث استفاده از حافظه و سی پی یو خواهد شد. یکی دیگر از دلایلی که باعث کندی سرعت لپ تاپ شما می شود و کمتر کسی به آن فکر می کند مشکل هارد سیستم می باشد. اگر هارد سیستم شما اشکالی داشته باشد سبب کاهش سرعت ویندوز می شود. ویروسی شدن سیستم نیز می تواند یکی دیگر از دلایل کندی سیستم شما باشد. و در آخر عدم توانایی سیستم خنک کننده لپ تاپ در خنک کردن  آن و داغ شدن بیش از حد قطعات سیستم از اصلی ترین دلایل کند شدن سیستم می باشد.

در این مقاله سعی نمودیم تا شما را با راه کارهای افزایش سرعت ویندوز لپ تاپ آشنا کنیم. این راه کارها در واقع راه کارهایی ساده می باشند. از این راه کارها می توانید برای هرگونه سیستمی اعم از لپ تاپ دانشجویی یا پی سی مخصوص گیم نیز استفاده نمایید. شما می توانید برای خرید انواع لپ تاپ های مختلف به سایت و فروشگاه اینترنتی NX1 مراجعه کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۷:۱۴ توسط:mary موضوع: نظرات (0)